הנחיות לקבלת האישורים הנדרשים להעברת בעלות בטאבו/ רשות מקרקעי ישראל/ חברות משכנות

אישורי מס שבח או רכישה ניתן להוציא עצמאית באזור האישי ברשות המיסים (נדרש לבצע הזדהות ממשלתית) בקישור כאן יש לבחור נדל"ן-אישורי מסים לרישום מקרקעין- לבחור את הכתובת הרלוונטית. 

אישורי עירייה על העדר חובות- יש לבדוק מהו הגוש חלקה ותת החלקה של הדירה טרם הגשת הבקשה. ניתן לאתר גוש חלקה לפי כתובת באתר מפ"י. את מספר תת החלקה ניתן לברר מול החברה המשכנת או בהוצאת נסח טאבו מרוכז הכרוך בעלות 17 ש"ח . להגשת הבקשה נדרש עותק מהסכם המכר סרוק, צילומי ת.ז., נסח טאבו אותו ניתן להוציא מאתר משרד המשפטים ומס הנכס המופיע בחשבון הארנונה. 

 אישור העירייה מהווה לרוב גם אישור לצורך היטל השבחה  ויתכן כי בעת הגשת הבקשה לאישור עירייה, הבקשה תועבר לשמאי עירוני לצורך קביעה האם קיים חוב בהיטל השבחה.

בערים רבות ניתן להוציא אישור מאתר העירייה, ללא צורך בהגעה פיזית. השירות כרוך באגרה. ככל והאישור התקבל במייל, יש לשמור את המייל ממנו התקבל האישור. להלן קישורים לפי עיר:

אופקים אור יהודה אילת אלעד אשדוד אשקלון

באר יעקב באר שבע בית שמש בני ברק בת ים

גבעת שמואל גבעתיים גני תקווה

דימונה

הוד השרון הרצליה

חדרה חולון חיפה

טבריה טירת הכרמל טמרה 

יבנה יהוד מונסון יקנעם עילית ירושלים

כפר יונה כפר סבא (דירה בקומת ביניים, דירת גג או קרקע )  כרמיאל

לוד

מגדל העמק מודיעין-מכבים-רעות  מעלות תרשיחא

נוף הגליל נס ציונה נשר נתיבות נתניה

עכו ערד עפולה

פתח תקווה

קריית אונו קריית ביאליק קריית גת קריית ים קריית מוצקין קריית מלאכי 

ראש העין ראשון לציון רחובות רמלה רמת גן רעננה

תל אביב

שטר משכנתא ניתן להזמין מהבנקים באמצעות מוקד השירות או בפניה באתר:

דיסקונט הבינלאומי הפועלים לאומי ירושלים מזרחי טפחות מרכנתיל

אם הקרקע רשומה בבעלות רשות מקרקעי ישראל ולא ניתן לבצע העברת בעלות והזכויות ירשמו לפי הסכם חכירה-  ראו טופס בקשה להעברת זכויות, בו מפורטים כל המסמכים הנדרשים בהתאם למקרה.

אם הדירה התקבלה לפי צו ירושה/ צו קיום צוואה, ניתן להזמין את הצו החתום באתר רשם הירושה

נשמח לעמוד לשירותכם ולעזור בתהליך, ניתן לפנות אלינו כאן.


האמור במאמר זה אינו מהווה יעוץ משפטי מכל סוג שהוא ומוגש לקוראים לצורכי נוחות בלבד והשימוש באמור במאמר זה לרבות ההפניות בו, הינו באחריות המשתמש בלבד. אין באמור לעיל בכדי להיות תחליף לייעוץ משפטי ובכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ אצל עו"ד המתעסק בתחום. השימוש באמור במאמר זה אינו יוצר יחסי עו"ד-לקוח ומשרד עו"ד ניצן ממון אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע האמור במאמר זה.