רישום תצ"ר בטאבו

תצ"ר היא תכנית לצרכי רישום, שהוכנה על ידי מודד שהוסמך לכך, המבטאת מצב תכנוני חדש בהתאם לתכנית בין עיר (תב"ע) מאושרת, ששינתה את גבולות החלקות הרשומות, בדר"כ בעקבות הפקעה שבוצעה או בקשת בעלי הקרקע, לצורך ביצוע בניה חדשה.

למה חשוב לרשום תצ"ר? כי עד שהמגרשים המתוארים בתצ"ר לא ירשמו בטאבו, הזכויות בהן אינן יהיו זכויות קנייניות, זכויות המוגנות על פי הדין. בנוסף לכך, כאשר הזכויות אינן רשומות בטאבו בהתאם למצב התכנוני העדכני, יש קושי למכור את הנכס, לקבל משכנתא או אפילו להעבירו בירושה. לעיתים גם הרשויות המקומיות מקשות בקבלת היתר או מתן טופס 4 לפרויקט בו התצ"ר המאושר טרם נרשם. אז מה עושים? פשוט מאוד, לא מתעכבים וכבר בעת אישור התצ"ר, פועלים לרישומו. כתנאי מקדים, לרישום התצ"ר יש לאשרו במוסד התכנון (ועדה מקומית) ובמרכז למיפוי ישראל (מפ"י). תוקף האישור במפ"י הוא 3 שנים וזהו חלון זמן קצר יחסית, מאחר ומעת אישור התצ"ר במפ"י יש להתחיל בהליך משפטי לרישומו בטאבו, הכולל בירוקרטיה רבה וגורמים נוספים רבים, אשר נדרשת הסכמתם. 

לצורך רישום התצ"ר כדאי להסתייע בעו"ד המומחה בתחום שכן מדובר בהליך משפטי מורכב הדורש ניסיון ומומחיות. משרדנו בעל ניסיון רב ברישום תצ"רים בכל הארץ ואחראי לרישום עשרות חלקות בישראל. נשמח לקחת חלק גם ברישום התצ"ר שלכם. לפרטים נוספים ניתן לצור קשר עמנו כאן